Cl203: Αυτόματο 5-Τάχυτο Κιβώτιο [Κωδικός 423]
Η μετατροπή αυτή είναι απαραίτητη για την προσθήκη distronic στο αυτοκίνητο. Το distronic πρέπει να είναι σε θέση να αλλάζει ταχύτητες όταν μεταβάλλεται η ταχύτητα του οχήματος, κάτι που είναι εφικτό μόνο σε αυτόματο κιβώτιο. Το κόστος του αυτόματου κιβωτίου μαζί με εργασία δεν υπερβαίνει τα 2000 ευρώ, εκτός και αν βρείτε μεταχειρισμένα ανταλλακτικά και το αυτοκίνητό σας είναι σχετικά νέο facelift (8/2005 ή νεώτερο), οπότε και δεν απαιτείται η αλλαγή του ESP module που από μόνο του στοιχίζει 600 ευρώ. Η τοποθέτηση αυτόματου κιβωτίου είναι απόλυτα ασφαλής και πολύ ευκολότερη απ' ότι νόμιζα. Μένει μόνο να αποδειχτεί η αξιοπιστία της εκ των υστέρων τοποθέτησης, την οποία μπορώ να επαληθεύσω μόνο μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα.Μερικά ενδιαφέροντα πράγματα που μαθαίνει κανείς όταν αλλάζει κιβώτιο είναι οι επιλογές και δυνατότητες που παρέχονται σε διάφορες χώρες σχετικά με το αυτόματο 5-τάχυτο κιβώτιο. Υπάρχουν πολλές εκδόσεις οιοποίες μπορούν να "πειραχτούν" κατά βούληση. Οι βασικές είναι:1. Standard European, Old StyleΕίναιτο κλασσικό 5-τάχυτο, το οποίο έχει δυο προγράμματα, το W και το S(Winter και Summer). Μπορεί να μπει και τρίτο πρόγραμμα, το γνωστό Manual καθώς επίσης και πλήκτρα αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.2. Standard European, New StyleΠρόκειταιγια το 5-τάχυτο με τα δυο προγράμματα, το S και το C (Sport καιComfort). Η αντιστοιχία είναι Winter = Comfort και Sport = Summer, καθώς το καλοκαίρι που δεν βρέχει και το οδόστρωμα δεν είναι ολισθηρό τρέχουμε περισσότερο απ' ότι το χειμώνα. Η αλλαγή έγινε γιατί σε αρκετές χώρες που οι καιρικές συνθήκες είναι ήπιες τρέχουν και τονχειμώνα. Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, έτσι και εδώ μπαίνει καιτρίτο πρόγραμμα, το manual με το οποίο η αλλαγή των ταχυτήτων μπορεί να γίνει και από το τιμόνι.3. Standard USAΟι αμερικάνοι δεν είναι ιδιαίτερα λαμπρά μυαλά όσον αφορά το χειρισμό ακόμα και μίαςαπλής διάταξης όπως το αυτόματο κιβώτιο. Έτσι, οι γερμανοί σκέφτηκαν ναπροσθέσουν φωτάκια επί του κιβωτίου και δίπλα σε κάθε ταχύτητα (R, D,N, P) τα οποία ανάβουν ανάλογα με το τι έχει επιλεγεί. Φυσικά όπως και στα ευρωπαϊκά υπάρχει η αντίστοιχη ψηφιακή ένδειξη στο καντράν, αλλά μετα φωτάκια όπως και να έχει είναι πιο εντυπωσιακό και ακόμα πιο δύσκολο να κάνεις λάθος. Τα προγράμματα είναι 2 ή 3, ανάλογα με το αν υπάρχει ή όχι χειροκίνητο πρόγραμμα.Φυσικά υπάρχουν και άλλα αυτόματα κιβώτια με διάφορες προδιαγραφές, αλλά επειδή πάμε σε χώρες από τιςοποίες δεν εισάγει κανείς (Ιαπωνία, Κορέα, κλπ), έχουν πολύ μικρή σημασία. Όποιος έχει κιβώτιο με 2 προγράμματα και θέλει και τοχειροκίνητο, αυτό γίνεται με σχετικά μικρό κόστος (550 ευρώ, αλλαγή τιμονιού), αλλά θα παραμείνει με κουμπάκι που έχει δυο γράμματα. Όταν το πατάει, αυτό θα ανακυκλώνει τα 3 προγράμματα. Στην περίπτωση που θέλετε αλλαγή του πλήκτρου W/S ή C/S σε C/S/M, το κόστος είναι 220 ευρώ(!).Πριν - Μετά, νέο cooler.Είμαι ο ευτυχής κάτοχος μιας αυτόματης Sportscoupe, με υπέροχο αμερικάνικο κιβώτιο ταχυτήτων, πλήκτρα αλλαγής στο τιμόνι και άψογο συνδυασμό με distronic.
8 Comments
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now