Jump to content

mBLOG

  • entries
    58
  • comments
    110
  • views
    15,108

Cl203: Αυτόματο 5-Τάχυτο Κιβώτιο [Κωδικός 423]

Sign in to follow this  
Fotis

423 views

Η μετατροπή αυτή είναι απαραίτητη για την προσθήκη distronic στο αυτοκίνητο. Το distronic πρέπει να είναι σε θέση να αλλάζει ταχύτητες όταν μεταβάλλεται η ταχύτητα του οχήματος, κάτι που είναι εφικτό μόνο σε αυτόματο κιβώτιο. Το κόστος του αυτόματου κιβωτίου μαζί με εργασία δεν υπερβαίνει τα 2000 ευρώ, εκτός και αν βρείτε μεταχειρισμένα ανταλλακτικά και το αυτοκίνητό σας είναι σχετικά νέο facelift (8/2005 ή νεώτερο), οπότε και δεν απαιτείται η αλλαγή του ESP module που από μόνο του στοιχίζει 600 ευρώ. Η τοποθέτηση αυτόματου κιβωτίου είναι απόλυτα ασφαλής και πολύ ευκολότερη απ' ότι νόμιζα. Μένει μόνο να αποδειχτεί η αξιοπιστία της εκ των υστέρων τοποθέτησης, την οποία μπορώ να επαληθεύσω μόνο μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα.Μερικά ενδιαφέροντα πράγματα που μαθαίνει κανείς όταν αλλάζει κιβώτιο είναι οι επιλογές και δυνατότητες που παρέχονται σε διάφορες χώρες σχετικά με το αυτόματο 5-τάχυτο κιβώτιο. Υπάρχουν πολλές εκδόσεις οιοποίες μπορούν να "πειραχτούν" κατά βούληση. Οι βασικές είναι:1. Standard European, Old StyleΕίναιτο κλασσικό 5-τάχυτο, το οποίο έχει δυο προγράμματα, το W και το S(Winter και Summer). Μπορεί να μπει και τρίτο πρόγραμμα, το γνωστό Manual καθώς επίσης και πλήκτρα αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.2. Standard European, New StyleΠρόκειταιγια το 5-τάχυτο με τα δυο προγράμματα, το S και το C (Sport καιComfort). Η αντιστοιχία είναι Winter = Comfort και Sport = Summer, καθώς το καλοκαίρι που δεν βρέχει και το οδόστρωμα δεν είναι ολισθηρό τρέχουμε περισσότερο απ' ότι το χειμώνα. Η αλλαγή έγινε γιατί σε αρκετές χώρες που οι καιρικές συνθήκες είναι ήπιες τρέχουν και τονχειμώνα. Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, έτσι και εδώ μπαίνει καιτρίτο πρόγραμμα, το manual με το οποίο η αλλαγή των ταχυτήτων μπορεί να γίνει και από το τιμόνι.3. Standard USAΟι αμερικάνοι δεν είναι ιδιαίτερα λαμπρά μυαλά όσον αφορά το χειρισμό ακόμα και μίαςαπλής διάταξης όπως το αυτόματο κιβώτιο. Έτσι, οι γερμανοί σκέφτηκαν ναπροσθέσουν φωτάκια επί του κιβωτίου και δίπλα σε κάθε ταχύτητα (R, D,N, P) τα οποία ανάβουν ανάλογα με το τι έχει επιλεγεί. Φυσικά όπως και στα ευρωπαϊκά υπάρχει η αντίστοιχη ψηφιακή ένδειξη στο καντράν, αλλά μετα φωτάκια όπως και να έχει είναι πιο εντυπωσιακό και ακόμα πιο δύσκολο να κάνεις λάθος. Τα προγράμματα είναι 2 ή 3, ανάλογα με το αν υπάρχει ή όχι χειροκίνητο πρόγραμμα.Φυσικά υπάρχουν και άλλα αυτόματα κιβώτια με διάφορες προδιαγραφές, αλλά επειδή πάμε σε χώρες από τιςοποίες δεν εισάγει κανείς (Ιαπωνία, Κορέα, κλπ), έχουν πολύ μικρή σημασία. Όποιος έχει κιβώτιο με 2 προγράμματα και θέλει και τοχειροκίνητο, αυτό γίνεται με σχετικά μικρό κόστος (550 ευρώ, αλλαγή τιμονιού), αλλά θα παραμείνει με κουμπάκι που έχει δυο γράμματα. Όταν το πατάει, αυτό θα ανακυκλώνει τα 3 προγράμματα. Στην περίπτωση που θέλετε αλλαγή του πλήκτρου W/S ή C/S σε C/S/M, το κόστος είναι 220 ευρώ(!).Πριν - Μετά, νέο cooler.Είμαι ο ευτυχής κάτοχος μιας αυτόματης Sportscoupe, με υπέροχο αμερικάνικο κιβώτιο ταχυτήτων, πλήκτρα αλλαγής στο τιμόνι και άψογο συνδυασμό με distronic.

Sign in to follow this  


8 Comments


Recommended Comments

Φώτη σχετικά με την αλλαγή στα πεταλ, καντράν για να έχει τις ενδείξεις του αυτομάτου, κονσόλα για τα απαραίτητα κουμπιά, τον λεβιέ των ταχυτήτων, και πιθανόν και άλλα μικροεξαρτήματα??? Αλλάζουν και αυτά? Τα έχεις υπολογίσει? Κόστος?

Σε ένα ποστ σου το κόστος το είχες βγάλει κοντά στα 5000 ευρώ.

Share this comment


Link to comment

Όπως είχαμε πει και κατ' ιδίαν, ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να βάλω 7g-tronic. Γρήγορα διαπιστώσαμε (εγώ και ο Steve) ότι θέλω μια μικρή περιουσία και αλλαγή κινητήρα, οπότε είπαμε ότι δε συμφέρει αυτό και θα πάμε στο 5-τάχυτο. Προφανώς η τιμή πουυ δίνω πάνω δεν περιλαμβάνει τα πλήκτρα αλλαγής στο τιμόνι. Αυτό με το καντράν δεν το έπιασα. Το καντράν δεν αλλάζει σε τίποτα, οι ενδείξεις είναι ηλεκτρονικές και εμφανίζονται κανονικά.

Λεβιέ ταχυτήτων περίπου 120 ευρώ, αλλαγές στα πεντάλ 80 ευρώ, το ESP παραμένει ίδιο (-600 ευρώ). Πλάκα πλάκα και τα 2000 ευρώ πολλά μου φαίνονται τώρα, αλλά θα μου πεις είναι και τα άτιμα τα εργατικά στη μέση. Πάντως αλλάζουν πολύ λιγότερα πράγματα απ' ότι είχαμε φανταστεί.

Share this comment


Link to comment

Δεν αλλάζεις esp; Και πως θα φρενάρει μόνο του τότε;

Στα 203 από όσο ξέρω δεν φρενάρει το αυτοκίνητο όταν θες να επιβραδύνεις με το cruise control και από όσο θυμάμαι αυτό γινόταν να αλλαχτεί με καινούργιας γενιάς esp module όπως μου είχε πει ο Steve όπως και στα 209 που φρενάρουν "μόνα" τους με κόστος περίπου όσο αναφέρεις.

Share this comment


Link to comment

Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι δεν απαιτείται αλλαγή. Χρειάζεται οπωσδήποτε για SC<01.05, σε νεώτερα μοντέλα έχουν βάλει το αναβαθμισμένο ESP module. Πιθανότατα αυτό πιάνει και εμένα, οπότε δεν χρειάζεται να δώσω 600 ευρώ.

Share this comment


Link to comment

Εάν το δικό σου έχει αυτή τη μονάδα ESP τότε την θέλω και εγώ wink.gif, όχι γιατί την έχεις και εσύ αλλά επειδή γίνεται πολύ πρακτικό το cruise control. Δεν το είχα κάνει διότι δεν ήθελα να πειράξω το μαμά ESP αλλά εφόσον και γίνεται στο δικό σου τότε είναι εφικτό να αλλαχτεί και το δικό μου χωρίς περαιτέρω προβλήματα.

Share this comment


Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×