Jump to content
  • entries
    4
  • comments
    5
  • views
    1,835

23/11/2009

mauros200aris

518 views

23/11/2009

Συνέχεια λοιπόν του story των μετατροπών..

Λίγο πριν γίνουν όλα αυτά με τις αλλαγές στους τροχούς και τη κλοπή, νομίζω ότι προηγήθηκε η αλλαγή του σαλονιού.

Αυτό το έξτρα το έψαχνα από την αρχή να το βάλω γνήσιο επειδή δεν το είχε το αμάξι μαμά και διότι είχα δει κατά καιρούς κανα-δυο μερσεντές σαν το δικό μου που είχαν σαλόνι after market και ομολογώ ότι δεν μου άρεσε καθόλου. Μπορεί να ήταν προχειροδουλειά στα συγκεκριμένα αλλά εγώ από τότε πήρα την απόφαση να το αλλάξω μόνο εάν βρεθούν γνήσια δερμάτινα. Μετά από πολύ καιρό βρέθηκαν της Evolution(διχρωμία) με θερμαινόμενα μαζί. Φυσικά και τα πήρα διότι ήταν και είναι ακόμα σε άψογη κατάσταση και δεν βρίσκονται και εύκολα. Κανείς σε κανένα κατάστημα ανταλλακτικών δεν είχε τέτοιο αξεσουάρ σε μεταχειρισμένη κατάσταση και δεν βρισκόταν και τίποτε αξιόλογο στο EBAY. Αυτό το καιρό που κοίταζα υπάρχει ένα σε πολύ καλή τιμή κιόλας και είναι θερμαινόμενα και ηλεκτρικάαγγελία.

Αυτή ήταν μια μετατροπή την οποία δεν την έκανα εγώ με προσωπική εργασία όπως τα προηγούμενα, αν και θα το ήθελα, αλλά μου τα εγκατέστησε όλα ο γνωστός σε όλους μας Steve. Αυτή η μετατροπή κόστισε τα περισσότερα ως τώρα από τις μετατροπές που έχω κάνει και ανήλθε στα 1900 ευρώ μαζί με θερμαινόμενα. Αξίζει όμως διότι αλλάζει όλη την εικόνα του εσωτερικού έτσι όπως ακριβώς αλλάζει και όλη η εικόνα του εξωτερικού με μια αλλαγή σετ ζάντες. Η μετατροπή αυτή για τον Steve ήτανε απλή και δεν του πήρε ούτε μισή μέρα για να το ολοκληρώσει.

Μια άλλη απλή μετατροπή-αλλαγή που ξέχασα να αναφέρω είναι η μάσκα που φορέθηκε της Evolution. Ήταν μάλιστα το πρώτο πράγμα που άλλαξα στο αυτοκίνητο μου. Κόστος 120 ευρώ.

Το δεύτερο έξτρα και χρήσιμο μάλιστα που μπήκε στο αυτοκίνητο ήταν αισθητήρας παρκαρίσματος στο πίσω μέρος. After market και σε μορφή αυτοκόλλητης μεταλλικής ταινίας χωρίς οπτική ένδειξη παρά μόνο ακουστική. Αγορά από EBAY με κόστος 40 ευρώ και εγκατάσταση μόνος μου. Δεν εγκαταστάθηκε το μαμά parktronic ενώ γινόταν διότι θεωρώ πολύ υψηλή την τιμή του(1200 ευρώ περίπου).

Για να περαστεί αυτό το έξτρα στο προφυλακτήρα πρέπει να αφαιρεθεί ο προφυλακτήρας από το αυτοκίνητο για να μπορέσεις να βάλεις την ταινία αυτή. Θέλει τόλμη και χέρια εάν το κάνεις μόνος σου. Για να αφαιρεθεί ο προφυλακτήρας χρειάστηκε να ξεβιδώσω 4 βίδες από κάτω, δύο βίδες στο τελείωμα της κάθε πλευράς του προφυλακτήρα στην ένωση με το φτερό, μία βίδα σε κάθε πλευρά εσωτερικά κάτω από τα πίσω φανάρια που φυσικά χρειαζόταν βγάλσιμο μερικώς και η επένδυση του πορτμπαγκάζ και εφόσον τα είχες ξεβιδώσει όλα αυτά μένανε δύο βίδες ακόμα οι οποίες ήτανε κρυμμένες μεταξύ πίσω μετόπης και προφυλακτήρα. Εκεί ήθελε να βγάλεις μερικώς πάλι το κάτω κομμάτι του ελαστικού πλαισίου που στεγανοποιεί το πορτμπαγκάζ για να μπορέσεις να τις διακρίνεις με κάποιο φακό. Με ένα μακρύ και λεπτό καλάμι με καρυδάκι μπόρεσα να τις ξεβιδώσω και το αντίστροφο. Μετά ξεμοντάρουμε από τον προφυλακτήρα εσωτερικά και τον σκελετό του με τα διάφορα αφρολέξ που έχει για απορρόφηση δυνάμεων σε περίπτωση τρακαρίσματος και έτσι μπόρεσα να εγκαταστήσω την αυτοκόλλητη ταινία από άκρη σε άκρη και αυτό είναι πλεονέκτημα διότι στους κανονικούς αισθητήρες δεν έχεις την δυνατότητα να ελέγχεις τα πλαϊνά του προφυλακτήρα. Έτσι και με την αντίστροφη διαδικασία μπήκε ξανά ο προφυλακτήρας στο αμάξι και είναι λες και δεν έχει βγει ποτέ. Η εφαρμογή πάνω στο αυτοκίνητο είναι όπως ήταν. Δηλαδή άψογη!

Άλλη μία μικρή αλλαγή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν το τιμόνι το πλαστικό, το οποίο αλλάχτηκε και μπήκε το δερμάτινο της Evolution πακέτο μαζί με την αλλαγή του λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων. Και αυτό το εγκατέστησα μόνος μου και κόστισε μόλις 140 ευρώ τα οποία μου τα έστειλε o Steve από την Ολλανδία. Μπορώ να πω ότι μου φαινόταν δύσκολη αυτή η αλλαγή λόγω αερόσακου αλλά τελικά όπως αποδείχτηκε είναι ότι πιο απλό για να βγει από το αυτοκίνητο. Με τα σωστά βήματα δεν παθαίνεις το παραμικρό.

Τελευταία και πιο φρέσκια μετατροπή είναι η αλλαγή των φαναριών από μαμά που ήταν αλογόνου σε Xenon γνήσια φανάρια. Αυτό το εξτρά το έψαχνα εδώ και δυό χρόνια. Είχα βρει ένα σετάκι παλιότερα στο EBAY αλλά τελικώς δεν κατάφερα να τα χτυπήσω καθότι ήταν σε δημοπρασία.

Η συνέχεια tomorrow.

25/11/2009

Όπως σας έλεγα λοιπόν τα ξένον τα έψαχνα από τότε που αγόρασα το αυτοκίνητο. Είμαι πολύ τυχερός που τα βρήκα και μάλιστα από Ελλάδα και πολύ φθηνά. Μόλις 200 ευρώ! Αλλά όταν τα πρωτοείδα είπα να μην τα αγοράσω διότι το ένα είχε ένα ράγισμα στο σώμα του φαναριού(όχι μπροστά στο κρύσταλλο) και σπασμένη την πλαϊνή βάση . Έτσι και του είπα του ανθρώπου που τα πούλαγε ότι δεν τα θέλω. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν μου είχε πει τίποτε για την τιμή και είχα μείνει με την τιμή που είχε δημοσιεύσει στις αγγελίες(450). Έτσι μόλις πήγα να φύγω μου ανέφερε από μόνος του ότι ήθελε να τα ξεφορτωθεί επειδή είχε βαρεθεί τα πήγαινε-έλα από τους διάφορους που είχε συναντήσει για να τα αγοράσουν και δεν τα παίρνανε και προσφέρθηκε από μόνος του να πάρω το ραγισμένο φανάρι και εάν κατάφερνα να το φτιάξω θα μου τα έδινε και τα δύο 200 ευρώ. Έτσι και έκανα. Το φανάρι φτιάχτηκε με τέλεια εφαρμογή και στεγανότητα και με το σετάκι από ανταλλακτικά Μερσεντές αντικατέστησα την σπασμένη βάση. Το φανάρι όταν μπήκε πάνω απλά δεν χρειάστηκε ούτε μία μικρορύθμιση για να φωτίζει "αλφάδι". Το μόνο που χρειάζεται αυτό το φανάρι, είναι να γυαλίσω το κρύσταλλο διότι έχει μια καλή γρατζουνιά που πιστεύω ότι θα φύγει. Έτσι και απέκτησα τα ξένον και περιμένω τον Στήβ να μου φέρει και την καλωδίωση για το auto leveling για να την περάσω και αυτή, διότι όταν θα είμαι φορτωμένος κλπ. δεν θέλω να στραβώνω τα απέναντι αυτοκίνητα και τους μπροστινούς μου.

Η εγκατάσταση των φαναριών φαντάζει απλή ίσως για κάποιους αλλά έχει μία συγκεκριμένη βίδα που αν δε έχεις το σωστό κλειδί για να το φτάσεις εκεί που είναι θα σε κάνει να βλαστημάς.

Τα εργαλεία που θέλουμε για να βγει ο προφυλακτήρας είναι 8mm καρυδάκι, 10mm, torx κατσαβίδι και ίσιο κατσαβίδι με μυτοτσίμπιδο για τα κουμπώματα.

Η διαδικασία για να βγουν τα φανάρια και να μπουν είναι η εξής:

Ανοίγουμε το καπό, αρχίζουμε πρώτα από τη μέση, ξεβιδώνουμε το πλαστικό με καρυδάκι ή κλειδί 8mm που στηρίζει στο πάνω μέρος της την μάσκα. Στην συνέχεια δεξιά και αριστερά από το πίσω μέρος της μάσκας έχει άλλες δύο βίδες 8mm που εκεί αναγκαστικά χρησιμοποιούμε καρυδάκι. Με αυτό τον τρόπο ελευθερώνουμε το πάνω μέρος του προφυλακτήρα. Διπλά από αυτές τις βίδες υπάρχουν οι βάσεις σε κάθε φανάρι όπου και εκεί χρειάζεται καρυδάκι 8mm. Γενικά από μία βίδα σε κάθε μεριά. Ύστερα ξεβιδώνουμε και την πάνω βάση του φαναριού και στη συνέχεια "πέφτουμε" από κάτω από το αυτοκίνητο αφού το σηκώσουμε με ένα σωστό γρύλο και όχι το γρύλο που διαθέτει το αμάξι μας, διότι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού και ζημιάς στο αυτοκίνητο. ΠΡΟΣΟΧΗ μεγάλη την ώρα που ξεβιδώνουμε για να μην μας πέσουνε οι βίδες από μέσα και μετά άντε να τις βρεις. Όταν είμαστε από κάτω βλέπουμε κάτι κουμπώματα τα οποία τα βγάζουμε με την βοήθεια μικρού ίσιου κατσαβιδιού και μυτοτσίμπιδο. Στη συνέχεια πάμε στο θόλο της ρόδας και παρατηρούμε ότι στην ένωση του θόλου με τον προφυλακτήρα έχει πάλι δύο κουμπώματα που τα αφαιρούμε με τον ίδιο τρόπο. Αφού έχουμε τελειώσει με τα κουμπώματα παρατηρούμε και βλέπουμε 10άρες βίδες στο θόλο πίσω από το τροχό όπου τις αφαιρούμε και αυτές με το αντίστοιχο εργαλείο. Τότε είμαστε έτοιμοι να αφαιρέσουμε το κομμάτι του θόλου που πιάνει από κάτω από τον προφυλακτήρα εώς ένα σημείο στο θόλο στο ύψος λίγο πριν την ένωση του προφυλακτήρα με το φτερό.

Αφού αφαιρέσουμε το κομμάτι αυτό βγάζουμε ακόμα ένα κούμπωμα από το θόλο που βρίσκεται στο ύψος του φτερού με την ένωση προφυλακτήρα και με το χέρι μας "διπλώνουμε" το κομμάτι του θόλου όσο μπορούμε.Έτσι και βλέπουμε την ένωση φτερού με προφυλακτήρα η οποία έχει ένα τύπο συνδετήρα και στην άκρη έχει μια βίδα torx.Την ξεβιδώνουμε και με το ίσιο μικρό κατσαβίδι βγάζουμε τον συνδετήρα. Είμαστε ένα βήμα μόνο για να λύσουμε την μια πλευρά και να μπορέσουμε να βγάλουμε το φανάρι. Εδώ θέλει όμως τώρα 2 χέρια και μπόλικο φως γιατί ανοίγοντας το προφυλακτήρα με το χέρι προς τα έξω βλέπουμε όχι και πολύ βαθιά, άλλη μια 8άρα βίδα την οποία την λύνουμε. Αυτή η βίδα όμως σε εκείνο το σημείο έχει ένα εξάρτημα στρογγυλό. Σε αυτό πάει και κουμπώνει με μια διχάλα ο προφυλακτήρας.ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ στο επόμενο βήμα για να μην γίνει ζημιά. Αφού λύσουμε αυτά νομίζουμε ότι είναι οκ για να τραβήξουμε το προφυλακτήρα να βγει. Δεν είναι οκ όμως διότι υπάρχει άλλο ένα μικρό συνδετηράκι από μπροστά όπως κοιτάμε το φανάρι που ενώνει το φτερό με το προφυλακτήρα στο μπροστινό μέρος. Εκεί θέλουμε φακό και να κουνήσουμε λίγο το φανάρι όπως θα είναι ελεύθερο για να το δούμε.Για να ελευθερωθεί αυτό το σημείο χρησιμοποιούμε κάτι σαν σφήνα που να χωρά να περάσει το συνδετηράκι αυτό. Με αυτό το τρόπο το συνδετηράκι ανοίγει χωρίς να κάνουμε ζημιές στο φτερό. Το συνδετηράκι αυτό μένει πάνω στο προφυλακτήρα και ελευθερώνει το φτερό. Πλέον είμαστε έτοιμοι να τραβήξουμε όσο μπροστά γίνεται το προφυλακτήρα και να βγάλουμε το φανάρι.

Στο απλό φανάρι αποσυνδέουμε τη φύσα του ρεύματος.Θέλει λίγο ζόρι να βγει διότι με τα χρόνια πιάνει σκόνη και κολλά. θα βοηθΑήσει πολύ ένα μικρό κατσαβίδι. Το τελευταίο είναι να αποσυνδέσουμε και ένα μωβ σωληνάκι αέρα το οποίο είναι για τη ρύθμιση δέσμης των απλών φαναριών.

Συνδέουμε τα πάντα με τη σειρά που τα αποσυνδέσαμε και ξεβιδώσαμε και είμαστε έτοιμοι.

Εάν κάτι από όλα αυτά δεν βιδώνει σωστά ή δεν κουμπώνει σημαίνει ότι κάτι δεν έχει μπει στη θέση του. Όλα κουμπώνουν και βιδώνουν χωρίς ζόρι.μην προσπαθήσετε να τα βάλετε με το ζόρι. Βρείτε πρώτα τη σωστή θέση και μετά βιδώστε ή κουμπώστε.

Αυτά έως τώρα. Θα προσπαθήσω στο επόμενο χρονικό διάστημα να περάσω και κάποιες φωτογραφίες. Και αφού μου φέρει και ο Στηβ το auto leveling που πρέπει να έχουμε στα ξένον και το περάσω, θα σας ενημερώσω και με φωτογραφικό υλικό για την εγκατάσταση αυτή.

Εις το επανιδείν.



0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×