Jump to content

ba0513

Members
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ba0513

  • Rank
    PARKING
  • Birthday 11/20/1986

Previous Fields

  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    SLK200 Compressor

Profile Information

  • ΦΥΛΟ
    Male
  • ΠΕΡΙΟΧΗ
    Θεσσαλονίκη

Contact Methods

  • MSN
    christosboutatos@hotmail.com
  • Website URL
    http://boutatos.wordpress.com/
  • ICQ
    0
  1. ba0513

    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ MERCEDES

    MERCEDES (το όνομα μιας 11χρονης!) Ο Καρλ Μπενζ και ο Γκότλιμπ Ντάιμλερ, δύο ικανότατοι μηχανικοί, θεωρούνται οι ιδρυτές της Mercedes-Benz, αν και δεν συναντήθηκαν ποτέ. Το μόνο κοινό που είχαν ήταν η αγάπη τους για τις μηχανές, όμως ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίον προσέγγιζαν το πως έπρεπε να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο είχε ως αποτέλεσμα να μην συναντηθούν ποτέ αλλά και γενικώς να μην γνωρίζει ο ένας τι έκανε ο άλλος. Οι δύο άνδρες κατασκεύασαν τα πρώτα μηχανοκίνητα οχήματα, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για τη μηχανοκίνητη μεταφορά. Ίδρυσαν τις εταιρίες που έφεραν το όνομά τους, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, τη Benz το 1883 και τη Daimler το 1890, οι οποίες έμελλε να κυριαρχήσουν στο χώρο και να ανταγωνιστούν η μία την άλλη, μέχρι τη συνένωσή τους το 1926. Ο Μπενζ κατασκεύασε το 1885 ένα μηχανοκίνητο τρίκυκλο, το πρώτο επιτυχημένο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Το 1894 κατασκεύασε το πρώτο του αμάξι με τέσσερις τροχούς, ενώ μέχρι το 1899 η επιχείρησή του παρέμεινε ο ηγέτης στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο Καρλ Μπενζ παρέμεινε στην εταιρία του μέχρι το 1903, οπότε και αναγκάστηκε να παραιτηθεί λόγω των συντηρητικών του ιδεών. Έζησε αρκετά για να δει τη ραγδαία εξέλιξη του αυτοκινήτου, αλλά και την πρώην εταιρία του να συγχωνεύεται με τον μεγάλο ανταγωνιστή της, τη Daimler, δημιουργώντας τη Daimler-Benz Co. Από την άλλη, ο Ντάιμλερ είχε σαν όνειρο να κατασκευάσει βενζινοκίνητες μηχανές για αυτοκίνητα, βάρκες και αεροπλάνα. Είχε φτιάξει ένα πρόχειρο εργοστάσιο δίπλα από το θερμοκήπιο που υπήρχε στο μεγάλο κήπο του σπιτιού του, όπου έκανε τα πειράματά του. Το 1886, μαζί με τον εξαίρετο μηχανικό Βίλχελμ Μέιμπαχ, έφτιαξε ένα όχημα, το πρώτο αυτοκίνητο με 4 τροχούς, το οποίο ουσιαστικά ήταν μια μηχανοκίνητη άμαξα, ενώ την ίδια σχεδόν εποχή κατασκεύασε την πρώτη βενζινοκίνητη μοτοσικλέτα, μια ξύλινη κατασκευή με 4 ρόδες -2 βοηθητικές, όπως των ποδηλάτων- και τη μηχανή κάθετα στο κέντρο. Ο Ντάιμλερ δεν έζησε αρκετά -πέθανε το 1900- για να δει την εξέλιξη της εταιρίας του και γενικά του αυτοκινήτου. Το περίεργο ήταν ότι αν και θεωρείται ο πατέρας του σύγχρονου αυτοκινήτου, δεν έμαθε ποτέ να οδηγεί. Το 1897 ένας πάμπλουτος Αυστριακός επιχειρηματίας, ο Εμίλ Γιέλινεκ, έμαθε για τα αμάξια που κατασκεύαζε ο Ντάιμλερ και ζήτησε να του στείλουν ένα. Ο Γιέλινεκ, έχοντας ως χόμπι τους αγώνες αυτοκινήτων, όπου έτρεχε με το ψευδώνυμο "Mercedes", το όνομα της 11χρονης κόρης του, που στα ισπανικά σήμαινε "με χάρη", απογοητεύτηκε από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και ζήτησε πιο γρήγορα μοντέλα για να τα πουλήσει στους αριστοκράτες φίλους του. Το 1900 ο Γιέλινεκ παρήγγειλε από τον Μέιμπαχ 36 αυτοκίνητα συνολικής αξίας 550.000 χρυσών μαρκών, με την προϋπόθεση να είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των πωλήσεων σε Ευρώπη και Αμερική, καθώς και να φέρουν το όνομα της κόρης του, Mercedes. Ο Μέιμπαχ αρχικά δίστασε διότι θεωρούσε αδύνατη την κατασκευή αυτοκινήτου με ιπποδύναμη 35 ίππων που του ζητούσε ο Γιέλινεκ, όμως το αστρονομικό ποσό που του είχε τάξει έκαμψε τους όποιους διασταγμούς. Τελικά ο ιδιοφυής μηχανικός κατάφερε το ακατόρθωτο, αφού κατασκεύασε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο και, μέσα στα όρια της προθεσμίας που του είχε θέσει ο επιχειρηματίας, έστειλε το πρώτο μοντέλο στη Νότια Γαλλία, λίγο πριν την έναρξη της κούρσας. Στις 25 Μαρτίου 1901 η πιστολιά για την εκκίνηση της κούρσας 392 χλμ. στη Νίκαια της Γαλλίας έγραψε την αρχή μιας ιστορίας θριάμβων. Ο οδηγός του Γιέλινεκ έφερε πρώτη της Mercedes του με μέση ταχύτητα 58χλμ./ώρα, ασύλληπτη ταχύτητα για τα δεδομένα της εποχής. Το ίδιο βράδυ, καθισμένος στο βολάν μιας Mercedes, ο Γιέλινεκ έκανε βόλτες στο γεμάτο με κόσμο δρόμο της προκυμαίας, αποσπώντας τον γενικό θαυμασμό. Διάσημος πια όπως ήταν, αυτοαποκαλούσε τον εαυτό του "Γιέλινεκ-Mercedes", χαριτολογώντας ότι είναι η πρώτη φορά που ο πατέρας παίρνει το όνομα της κόρης του. Το νέο αυτοκίνητο έκανε πάταγο και σύντομα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε Ευρώπη και Αμερική άρχισαν να αντιγράφουν τον τρόπο κατασκευής του. Μπορεί ο Μέιμπαχ και ο Γιέλινεκ να διέκοψαν τη συνεργασία τους αργότερα, όμως η Mercedes είχε έρθει για να μείνει... Το όνομα Mercedes καταχωρίστηκε επίσημα το 1902, και το μόνο που έλειπε ήταν ένα χαρακτηριστικό σήμα. Οι δύο γιοί του Ντάιμλερ, που τον διαδέχτηκαν στην εταιρία, πρότειναν σαν σήμα το τριάκτινο αστέρι. Η ιστορία λέει ότι ο πατέρας τους στην αρχή της καριέρας του είχε στείλει στη σύζυγό του μια κάρτα, πάνω στην οποία ένα αστέρι έδειχνε το σπίτι στην πόλη όπου εργάζοταν τότε. Στην κάρτα έγραφε: 'Κάποτε αυτό το άστρο θα φωτίσει τη δουλειά μου'. Οι τρεις ακτίνες του αστεριού συμβόλιζαν το σκοπό ύπαρξης της επιχείρησης: 'υπεροχή στις μηχανές σε στεριά, θάλασσα και αέρα΄. Το συμβούλιο της Daimler αποδέχτηκε την ιδέα και τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν το 1909 είχαν το αστέρι -μετά από 6 χρόνια προστέθηκε ο κύκλος- πάνω ακριβώς από το ψυγείο. Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου τα εργοστάσια της Daimler και της Benz παρήγαγαν προϊόντα για πολεμικούς σκοπούς. Στον Μεσοπόλεμο, η ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα έπεσε κατακόρυφα, αναγκάζοντας τις δύο παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργαστούν και εντέλει, το 1926, να συγχωνευτούν σε μία, την Daimler-Benz Co. Ως σήμα παρέμεινε το αστέρι, ενώ στη βάση υπήρχαν οι διάσημες πια λέξεις Mercedes-Benz, περιτυλιγμένες από ένα δάφνινο στεφάνι. Η συγχώνευση έκανε καλό στη νέα επιχείρηση, που είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται. Τα επόμενα χρόνια -με εξαίρεση τη περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν το εργοστάσιο καταστράφηκε ολοσχερώς και χρειάστηκαν 3 χρόνια για να ξαναφτιαχτεί- τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz που βγήκαν στην παραγωγή, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, ήταν συνώνυμα της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της ασφάλειας. Από το βιβλίο του Ιωάννη Ν.Πρωτοπαπαδάκη 'Γνωστά Ονόματα, Άγνωστες Ιστορίες', 1ος Τόμος, 2η Έκδοση
×