Jump to content
Sign in to follow this  
sportscoupe

Νέα τεχνολογία βαφής από την Mercedes - Benz

Recommended Posts

Μετά από τέσσερα χρόνια ερευνητικής και εξελικτικής πορείας στο χώρο της Mercedes - Benz στη Στουτγάρδη, παρουσιάστηκε ένα πρωτοποριακό υλικό, που έχει ως βάση τη νανοτεχνολογία και τα κεραμικά υλικά, παρουσιάζοντας εξαιρετική αντοχή...

post-6-1195945138_thumb.jpg

Οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας, κατάφεραν ύστερα από μια μακρά πορεία ερευνών και προσπαθειών να δημιουργήσουν ένα νέο πρωτοποριακό διαφανές βερνίκι το οποίο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα της εταιρείας από το τέλος του 2003. Ο τομέας της νανοτεχνολογίας βεβαιώνει πως αυτό το νέο υλικό, το οποίο τοποθετείται πάνω από το στρώμα του χρώματος του αυτοκινήτου, είναι αρκετά πιο ανθεκτικό σε γρατσουνιές και φθορές σε σχέση με τη συμβατική μπογιά. Με τον όρο της νανοτεχνολογίας οι μηχανικοί αναφέρονται σε εκείνο το κομμάτι της τεχνολογίας, που σχετίζεται άμεσα με την τάξη μεγέθους των υλικών που χρησιμοποιεί και τα οποία κυμαίνονται σε μέγεθος νανομέτρου, που αντιστοιχεί σε ένα δισεκατομμυριοστό του μέτρου. Το νέο αυτό διαφανές βερνίκι, το οποίο περιέχει μικροσκοπικά σωματίδια κεραμικών υλικών, τοποθετείται στη βαμμένη επιφάνεια του αυτοκινήτου και παθαίνει μια σκλήρυνση μέσα στο φούρνο βαφής, όπου γίνεται η όλη διεργασία. Έτσι το χρώμα του αμαξώματος είναι σίγουρα πιο προστατευμένο σε διάφορες φθορές και γρατσουνιές, όπως συμβαίνει για παράδειγμα από τα μηχανικά συστήματα πλυσίματος του αυτοκινήτου, όταν το στέλνουμε για εξωτερικό πλύσιμο. Τα ανθεκτικά αυτά σωματίδια, που περιέχονται στο ειδικό αυτό βερνίκι εξασφαλίζουν μια προστασία τριών στρωμάτων πάνω από το χρώμα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα προσδίδουν στο χρώμα μια βελτιωμένη επιφανειακή λάμψη, που διαρκεί για αρκετό χρονικό διάστημα. Σύμφωνα, μάλιστα με εκτεταμένα πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στα εργαστήρια της εταιρείας, οι μηχανικοί της Mercedes - Benz παρατήρησαν έως και 40% βελτίωση στην επιφανειακή λάμψη του χρώματος. Η βαφή των μοντέλων της βαυαρικής εταιρείας, αποτελείται από πέντε διαφορετικά στρώματα που συνολικά έχουν ένα πάχος της τάξης των 100 μικρομέτρων (περίπου 0,10 χιλιοστά). Καθένα από αυτά τα στρώματα είναι το αποτέλεσμα μιας πολύπλοκης και προηγμένης διαδικασίας. Προκειμένου να βελτιωθούν όλες οι διαδικασίες βαφής οι μηχανικοί της εταιρείας προσέθεσαν και άλλους σημαντικούς παράγοντες και χαρακτηριστικά, που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος, την ποιότητα και την αντοχή των υλικών που χρησιμοποιούνται. Η διαδικασία βαφής των νέων αυτοκινήτων αποτελείται από ανεξάρτητα λεπτά στρώματα, καθένα από τα οποία πληροί ορισμένες ιδιότητες. Η έναρξη της βαφής γίνεται με μια φωσφορώδη διαδικασία στην οποία το αμάξωμα του αυτοκινήτου εμβαπτίζεται μέσα σε περιβάλλον ψευδαργύρου, δημιουργώντας έτσι ένα λεπτό στρώμα επικάλυψης το οποίο προστατεύει το μέταλλο από τη διάβρωση και στη συνέχεια μέσω μιας διαδικασίας ηλεκτροφόρησης πραγματοποιείται ειδική γόμωση του μετάλλου, που και αυτή δρα εναντίον της διάβρωσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας το αμάξωμα βυθίζεται μέσα σε μια δεξαμενή που περιέχει διαλυτικό μέσο με το οποίο επικαλύπτεται κάθε κοιλότητα και ατέλεια του υλικού, μέσω της διαδικασίας ηλεκτροφόρησης που αναφέραμε παραπάνω. Σειρά έχει τώρα η δημιουργία του ενδιάμεσου κενού στρώματος, που περιέχει μόνο μια μικρή ποσότητα οργανικής διαλυτικής ουσίας. Ο σκοπός της παρουσίας του είναι να απορροφά τις επαφές με ανεπιθύμητα σώματα (π.χ. πετραδάκια) διατηρώντας την επιφάνεια λεία και επίπεδη. Η διαδικασία αυτής της επίστρωσης γίνεται με ηλεκτροστατική μέθοδο όπου τα σωματίδια της οργανικής διαλυτικής ουσίας φορτίζονται και έτσι έλκονται έντονα από το μέταλλο του αμαξώματος και συσσωματώνονται με αυτό. Μ' αυτόν τον τρόπο δημιουργείται το ενδιάμεσο κενό στρώμα, το οποίο σε πάχος δεν ξεπερνά τα 25 μικρόμετρα (25 εκατομμυριοστά του μέτρου). Το επόμενο στρώμα βαφής είναι το στάδιο που περιλαμβάνει την τελική βάση και το χρώμα βαφής του αμαξώματος, το οποίο πάλι μέσω μιας ηλεκτροστατικής διαδικασίας αυξάνει την αποτελεσματικότητα εφαρμογής του χρώματος. Συνήθως, η τελική βάση που οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας χρησιμοποιούν είναι διαλυτή στο νερό και περιέχει λιγότερα από 80% οργανικά στοιχεία από ό,τι χρησιμοποιούν με τις συμβατικές μεθόδους. Πάνω τώρα από το τελικό στρώμα δημιουργείται το επιφανειακό επίστρωμα (περίπου 40 μικρόμετρα πάχος) από το ειδικό διαφανές βερνίκι, το οποίο εξασφαλίζει την επιφανειακή λάμψη και τις πολύ καλές αδιάβροχες ιδιότητές του. Αυτό το βερνίκι από τη στιγμή που θα τοποθετηθεί πάνω από το τελικό στρώμα τίθεται κάτω από ποικίλες καταπονήσεις και αλλοιώσεις, όπως είναι η όξινη βροχή, οι ακαθαρσίες, η σκόνη, τα γρατσουνίσματα καθώς και η διαρκής έκθεση στον ήλιο και σε μεταβλητές καιρικές συνθήκες. Όσον αφορά τώρα για την ποιότητα και την επιφανειακή λάμψη, οι μηχανικοί της Mercedes - Benz ξεκίνησαν χρησιμοποιώντας το νέο αυτό επίστρωμα σε 150 αυτοκίνητα της εταιρείας καθ' όλη την διάρκεια του καλοκαιριού του 2001. Τα αποτελέσματα που έλαβαν ήταν αρκετά ικανοποιητικά. Ύστερα από ορισμένα χρόνια ερευνών και δοκιμών παρατηρήθηκε πως τα αυτοκίνητα που είχαν βαφτεί με το συμβατικό τρόπο έχασαν σχετικά γρήγορα τη λάμψη και την καθαρότητα του χρώματός τους, σε αντίθεση με εκείνα που έφεραν το ειδικό αυτό επίστρωμα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στα εργαστήρια της εταιρείας παρατηρήθηκε πως ύστερα από δέκα κύκλους πλυσίματος όλων των αυτοκινήτων σε αυτόματο μηχάνημα πλυσίματος, αυτά που έφεραν το συμβατικό διαφανές βερνίκι διατήρησαν τη λάμψη του χρώματός τους σε ποσοστό 35%, σε αντίθεση με αυτά που έφεραν το καινοτόμο διαφανές βερνίκι με νανοσωματίδια που τη διατήρησαν σε ποσοστό 72%. Όπως αποδεικνύεται και από τα παραπάνω οι μηχανικοί της Mercedes - Benz έθεσαν ένα σημαντικό στόχο και κατάφεραν να τον εκπληρώσουν, λαμβάνοντας σημαντικά και ουσιαστικά αποτελέσματα. Η νανοτεχνολογία και ο τομέας των κεραμικών υλικών αποτέλεσαν καθοριστικό ρόλο για τη δημιουργία αυτού του προηγμένου διαφανούς βερνικιού, το οποίο συμβάλλει αρκετά στην προστασία και στη διατήρηση της επιφανειακής λάμψης του χρώματος των αυτοκινήτων της εν λόγω εταιρείας.

post-6-1195945220_thumb.jpg

Βαμμένες επιφάνειες στο μικροσκόπιο: μεγαλύτερη λάμψη και λιγότερες γρατσουνιές χάρη στα νανοσωματίδια της προηγμένης επικάλυψης.

post-6-1195945266_thumb.jpg

Το πρωτοποριακό διαφανές επίστρωμα προσφέρει τρεις φορές μεγαλύτερη αντοχή στις γρατσουνιές και βελτιωμένη λάμψη.

post-6-1195945307_thumb.jpg

Κατόπιν διαρκών και μεγάλης διάρκειας πειραμάτων και δοκιμασιών, αποδεικνύεται ότι το νέο επίστρωμα με τα νανοσωματίδια των κεραμικών υλικών έχει εξαιρετική αντοχή και επιφανειακή λάμψη.

post-6-1195945403_thumb.jpg

Η διαδικασία επίστρωσης με το διαφανές πρωτοποριακό βερνίκι γίνεται στο φούρνο βαφής του εργοστασίου της Mercedes - Benz με ομοιόμορφο ψεκασμό του.

post-6-1195945377_thumb.jpg

Οι έλεγχοι και οι έρευνες για τα αποτελέσματα του νέου επιστρώματος από ειδικό βερνίκι γίνονται κατά βάση με την προσομοίωσή τους στο πλυντήριο του εργαστηρίου.

ams.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειναι ωραια κινηση αυτη η νεα βαφη, ας ελπισουμε να ειναι και πιο ανθεκτικη στις γρατσουνιες.

Αν ομως χρειαστεις επισκευη στην Ελλαδα θα μπορεσουν να τα καταφερουν?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η νεα ανθεκτικη βαφη νανοτεχνολογιας, ονομαζεται CeramiClear ειναι της εταιρειας PPG στο Pittsburg (Η.Π.Α) και εφαρμοζεται σε ολα τα μοντελα της ΜΒ παραγωγης 2005 και μετα.Μπορει κανεις να το διαπιστωσει, αν πριν τον κωδικο χρωματος προηγειται το γραμμα C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σιγουρα δεν αναφεραν τιποτα απο τα παρακατω μαλλον γινοταν πολυ παλια αυτα tongue.gif

Mercedes-Benz Introduces Innovative Nano-Particle Automobile Paint

Mercedes-Benz has announced an innovative nano-particle clearcoat which offers significantly greater scratch resistance and improved gloss.

After four years of development work, an innovative new clear lacquer was set to go into series production at Mercedes- Benz at the end of 2003. Ground-breaking nano-technology ensures that the new product is substantially more scratch-resistant than conventional paint. The E, S, CL, SL and SLK-Class model series are the first cars in the world to be available with this new paint system, whilst customers of other Mercedes models can look forward to the increased scratch resistance of nano-paintwork from spring 2004.

This new technology represents the Stuttgart-based car maker's latest significant contribution towards considerably enhancing the already exemplary long-term quality and value retention of its passenger cars.

The newly developed clear lacquer, which contains microscopically small ceramic particles, hardens in the paintshop oven, forming an extensively cross- linked network.

The paint is thus more effectively protected against scratches caused by mechanical car-washes, for example. Mercedes state that the nano-particles provide a three-fold improvement in the scratch resistance of the paintwork and ensure visibly enhanced gloss over an extended period of time.

Following extreme tests in a laboratory car-wash, Mercedes engineers noted an around 40-percent improvement in paint gloss compared to conventional clear lacquers. Mercedes-Benz carried out extensive testing on the nano-particle clearcoat both in the laboratory and under everyday conditions. Even after several years of use, the more than 150 test cars involved in the long-term testing programme displayed significantly greater scratch resistance and enhanced paint gloss compared to vehicles with conventional paintwork.

Microscopically small ceramic particles provide a layer of protection. Remarkable advances in the area of nano-technology have allowed tiny ceramic particles - each less than a millionth of a millimetre in size - to be integrated into the molecular structure of the binding agent. These particles float around freely at first in the liquid clearcoat, before cross-linking as the drying process takes effect. The particles link in with one another in such a way as to create an extremely dense and smoothly structured network at the paint surface. This provides a protective layer and ensures that the new nano-particle clearcoat is considerably more scratch-resistant than conventional paintwork.

The effectiveness of the new technology was borne out by the results of an extreme test conducted in a laboratory car-wash according to DIN standards. The water used in the test contains a precisely measured concentration of fine particles and is spread over the paintwork by the rotating washing brushes, leaving behind scratches. After ten wash cycles in the laboratory car-wash, reproducing the degenerative effect of some 50 to 100 regular car washes - the nano-painted sheet metal emerged with around 40-percent greater gloss than samples with conventional clear lacquer. Mercedes-Benz is the world's first vehicle manufacturer to offer this more scratch-resistant clear lacquer.

http://www.azonano.com/news.asp?newsID=45

Edited by nikosw204

Share this post


Link to post
Share on other sites

μηπως πρόκειται για το χαρακτηριστικό που λέγεται "προστασια βαφής" το οποίο είναι στανταρ..???

Share this post


Link to post
Share on other sites
μηπως πρόκειται για το χαρακτηριστικό που λέγεται "προστασια βαφής" το οποίο είναι στανταρ..???

Oχι προστασια βαφης ειναι η επιλογη κατα την μεταφορα καλυπτουν καποια σημεια του αμαξωματος!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oχι προστασια βαφης ειναι η επιλογη κατα την μεταφορα καλυπτουν καποια σημεια του αμαξωματος!

Ναι από ότι έχω ακούσει καλύπτουν με μεμβράνη τον ουρανό και τα καπό. Τα αυτοκίνητα μεταφέρονται με καράβια που ο χώρος είναι πολύ στενός μεταξύ των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα κάποιοι λιμενεργάτες-ναύτες να περπατάνε πάνω στα αυτοκίνητά. Το παραπάνω το αναφέρω με κάθε επιφύλαξη, αν κάποιος από την αντιπροσωπεία ξέρει κάτι παραπάνω ας το αναφέρει.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ναι από ότι έχω ακούσει καλύπτουν με μεμβράνη τον ουρανό και τα καπό. Τα αυτοκίνητα μεταφέρονται με καράβια που ο χώρος είναι πολύ στενός μεταξύ των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα κάποιοι λιμενεργάτες-ναύτες να περπατάνε πάνω στα αυτοκίνητά. Το παραπάνω το αναφέρω με κάθε επιφύλαξη, αν κάποιος από την αντιπροσωπεία ξέρει κάτι παραπάνω ας το αναφέρει.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ!!! Είναι στενά αλλά αν βγάλει το αριστερό αυτοκίνητο, μετά ανοίγει η πόρτα του οδηγού στο απομεσα (δεξιότερα), και συνέχεια το ίδιο. Τα έχω δει να τα βγάζουν, μέσα από καράβι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

το βερνικη αυτο υπαρχη στην ελλαδα με την ονομασια αντιχαραχτικο και καλο ειναι σε περιπτωσι επισκευης να το ζηταμε αλλα μονο για τα αυτοκηνιτα με το γραμα c πριν τον αριθμο χρωματος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×