Jump to content
Sign in to follow this  
cocos

ΣYNΔEΣH του point system με τα ασφάλιστρα των οχημάτων

Recommended Posts

Η ΣYNΔEΣH του point system με τα ασφάλιστρα των οχημάτων, η πλήρης απαγόρευση χρήσης κινητού στους επαγγελματίες οδηγούς λεωφορείων και η αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων στα 3 μέτρα, είναι τα σημαντικότερα μέτρα που προωθεί το Yπουργείο Υποδομών στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020.

Ειδικότερα, δρομολογείται η σύνδεση του bonus malus (επηρεάζει το ύψος ασφαλίστρου) και με τις παραβάσεις του ΚΟΚ (point system) και όχι μόνο με τα ατυχήματα, που ισχύει σήμερα. Παράλληλα, μεταξύ των 20 μέτρων που πρότεινε ο υπουργός για τη μείωση των δυστυχημάτων περιλαμβάνονται:

– Προώθηση μελέτης για ταχύτερη πρόσβασης στα νοσηλευτικά ιδρύματα με ειδικές λωρίδες κατεύθυνσης (contra flow),

– Αλλαγή πολεοδομικού κανονισμού για ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου (από 2,10 να γίνει 3 μέτρα).

– Πλήρης απαγόρευση συνομιλίας επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων με κινητό τηλέφωνο με οποιονδήποτε τρόπο. Η όποια ομιλία για υπηρεσιακούς σκοπούς γίνεται αφού έχει ακινητοποιηθεί το λεωφορείο σε στάση.

– Πρόγραμμα ασφαλούς πρόσβασης στα σχολεία, με την εξασφάλιση διαβάσεων κυρίως πάνω από κεντρικές οδούς (πεζογέφυρες, πεζοδρομήσεις κ.λπ.)

– Υιοθέτηση δράσεων που ενισχύουν την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού οδικής ασφάλειας, όπως κράνη δικυκλιστών και ειδικές θέσεις για τα βρέφη και παιδιά.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο Yπουργικό Συμβούλιο των βασικών αξόνων του σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας τόνισε ότι πέρα από το ανυπολόγιστο κόστος της ανθρώπινης απώλειας, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε ποσό ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην έκτη χειρότερη θέση στον πίνακα των 27 κρατών της Ε.Ε.

πηγη: http://www.express.gr/news/ellada/247745oz_20091223247745.php3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγγνώμη που θα το πω, αλλά επειδή έχω μια εβδομάδα που έχασα την κολλητή μου στο Μαλιακό(είναι σκληρό που το γράφω και συγγνώμη), αυτοί μας λένε παπαρολογίες! Τα συμφωνήσανε και με τις ασφαλιστικές για να τα κονομάνε. Αντί να κοιτάξουν να φτιάξουν τα οδικά δίκτυα όλης της χώρας, κάθονται σε μια καρέκλα και μας ανακοινώνουν μέτρα για να εντυπωσιάσουν τα πλήθη!!! Τα καραγκιοζάκια!! Ένα μικρό κομμάτι του Μαλιακού έχει μείνει να φτιάξουν και δεν το κάνουν τόσα χρόνια και ακόμα σε αυτό το σημείο σημειώνονται ατυχήματα και μάλιστα θανατηφόρα!

Τα πεζοδρόμια θα τα κάνουν και πιο φαρδιά, να δω μετά που θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους οι κάτοικοι στη Κυψέλη!!! Θα έχει πολύ γέλιο έτσι και γίνει αυτό!Αυτό που εφάρμοσε σε διάφορες περιοχές της Αθήνας ο Δήμαρχος Αθηναίων μειώνοντας στην ουσία τις θέσεις χάρη της διαπλάτυνσης του πεζοδρομίου. Θα επανεκλεγεί σίγουρα!!!

Ρε δε πάνε να πέσουνε από κανά γκρεμό να σωθεί η Ελλάδα με όλους αυτούς που έχουμε μπλέξει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα.......

Έτσι ακριβώς είναι...

Αρκεί να θυμηθεί κανείς τον γνωστό σε όλους Άρη Σταθάκη, την πορεία του στην πολιτική , τι έλεγε πριν εκλεγεί για να πάρει τους σταυρούς (ότι ζητάει να εκλεγεί επιδιώκοντας να ασχοληθεί αποκλειστικά με την οδική ασφάλεια) και τι δήλωσε αποχωρώντας...

Σε κάποια φάση έκανε μία ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι υπήρχαν τέσσερις ανεξάρτητες επιτροπές για την οδική ασφάλεια, η καθεμία σε άλλο υπουργείο, οι οποίες δεν μπορούσαν να συντονιστούν σε τίποτε για να μη χάσουν οι πρόεδροι τις καρέκλες τους!!

Από την άλλη, ένας οδηγός που κάνει συχνά παραβάσεις, δεν είναι λογικό να πληρώσει παραπάνω ασφάλιστρα αφού οι παραβάσεις συνδέονται με τα ατυχήματα;

Ένας οδηγός που συλλαμβάνεται σε ένα έτος τρεις φορές να τρέχει με 200 και να περνάει με κόκκινο δύο φορές, δεν είναι κατά τεκμήριο πιο επικίνδυνος οδηγός από αυτόν που δεν έχει καμία κλήση; Εννοείται ότι οι υπόλοιπες παράμετροι παραμένουν οι ίδιες..

Και κάτι ακόμη... Οι ίδιες οι ασφαλιστικές έχουν βάλει τον όρο "προστασία του bonus - malus"...δηλαδή μέχρι τρία τρακαρίσματα να κάνεις το χρόνο, δεν τρέχει τίποτε...Αυτό δεν είναι παράξενο;

Εν τω μεταξύ, στην Καλιφόρνια ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Όταν ένας οδηγός κάνει δήλωση τρακαρίσματος με ευθύνη του, η ασφαλιστική εταιρεία που πληρώνει τη ζημιά διαβιβάζει υποχρεωτικά το συμβάν στην τροχαία και του στέλνουν την προβλεπόμενη κλήση στο σπίτι με προσαύξηση!!! Ας το κάνει κι εδώ η κυβέρνηση.

Edited by blugosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η συνέχεια του θέματος από το σημερινό τύπο:

Ακριβότερα ασφάλιστρα θα πληρώνουν απο το 2011 όσοι έχουν ...έφεση στις τροχαίες παραβάσεις, ενώ πλέον ουδείς θα μπορεί να ασφαλισει το όχημά του αν πρώτα δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ.

Από το 2011 οι ασφαλιστικές εταιρείες αποκτούν on line σύνδεση με το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το γνωστό πόιντ σύστεμ. Εκει θα διαβάζουν το "βιογραφικό" του οδηγού και διαμορφώνουν το ύψος των ασφαλίστρων ανάλομα με τις παραβάσεις και κυρίως αυτές που θεωρούνται επικίνδυνες, όπως παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και SΤΟΡ, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, επικίνδυνοι ελιγμοί.

Στο σχετικό νομοσχέδιο το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφροών, θα προβλέπεται επίσης ότι για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου ο οδηγός πρέπει να προσκομίζει το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από το ΚΤΕΟ. Σκοπός να περάσουν από ΚΤΕΟ περισσότερα απο 2,5 εκ οχήματα. Επίσης, από έλεγχο θα περνούν όλα τα δίκυλα άνω των 50 κυβικών.

Την ίδια ώρα, η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τα έσοδα από τις τροχαίες παραβάσεις. Οι απλήρωτες κλήσεις σχηματιζουν βουνά καθώς πολλοί οδηγοί αδυνατού να καταβάλουν πχ 700 ευρώ για παραβίαση του STOP ή για παραβίαση κόκκινου, αλλά ούτε το μισό, όπως προβλέπει ο νόμος να πληρώσουν εντός 10 ημερών.

τεται το υπουργείο να μειώσει. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται να μειωθεί το ποσό που θα πληρώνει ο παραβάτης αν προσέλθει εντός 10 ημερών, ενω τις παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας εξετάζεται το ενδεχόμενο να

μην υπερβαίνουν τα 25 ευρώ.

Πηγή: http://www.nooz.gr/economy/sindesi-ton-asfalistron-me-tis-troxaies-paravaseis

Edited by jimpan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η σκέψη για αλληλοεξάρτηση ασφάλειας-ΚΤΕΟ είναι λογικότατη αλλά η σύνδεση κλήσεων-ασφαλίστρων είναι καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα.... Εκτός αν "στοχοποιούνται" συγκεκριμένες παραβάσεις.....

Εγώ πχ που έχω να "φάω" κλήση 6 χρόνια θα έχω μειωμένο ασφάλιστρο???.... Δεν νομίζω....

Πιο πιθανό βλέπω να αυξήσουν τα ασφάλιστρα σε όλους και όσοι δεν έχουν "μητρώο" θα πληρώνουν όσο πληρώνουν τώρα και θα είμαστε και ευχαριστημένοι.... :angry:/>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τα ΚΤΕΟ, υποθέτω ότι κανείς μας δεν έχει αντίρρηση με τη νέα ρύθμιση.

Σχετικά με τα ασφάλιστρα τώρα, είναι πιο σύνθετο θέμα.

Είναι σαφές ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες μπαίνουν μέσα από τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων και γυρεύουν αυξήσεις.

Ίσως η σύνδεση ασφαλίστρων με τους "ζημιάρηδες" να είναι ένας τρόπος, μία πρόφαση αν θέλετε να αυξηθούν από τη μία τα έσοδα των ασφαλιστικών για να μη διαμαρτύρονται, αποφεύγοντας από την άλλη να επιβαρύνουν την πλειοψηφία των οδηγών που δεν είναι υπεύθυνοι για ατυχήματα, η δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα κλπ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηλαδή σε όσους δεν έχουν κάνει ατυχηματα και δεν έχουν πάρει κλήση τα τριά (ας πούμε) τελευταία χρόνια θα τους γίνει αντίστηχη μείωση ασφαλίστρων ή απλώς βρήκαν μια δικαιολογία για ακατάσχετη αύξηση στους υπολοίπους?

Αν προσθέσουμε σε αυτά και τα τέλη που ενσωματόνονται στη βενζίνη, την πεζοδρόμηση της Πανεπιστιμίου κλπ......κλπ.....

Ε! πάω το ποδήλατο στον Κασιμάτη για ανανέωση κι ας σκυλοβρωμάω με την αφιξή μου στο γραφείο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι προφανές οτι μείωση δε θα γίνει σε κανέναν.

Μόνο αύξηση στους ...ζημιάρηδες!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ασφάλιστρα, γενικώς, και όχι μόνο των αυτοκινήτων, είναι ευθέως ανάλογα με τον καλυπτόμενο κίνδυνο. Στα αυτοκίνητα, ειδικά, συμβαίνει το ... παράδοξο, ο κίνδυνος να μην ποσοστώνεται και να μην υπολογίζεται αναλογικά. Έτσι, τα ίδια πληρώνει ο επικίνδυνος και ρέπων προς τα ατυχήματα οδηγός, με έναν ο οποίος δεν έχει πατήσει ποτέ του διπλή λωρίδα! Αποτέλεσμα: Τα ασφάλιστρα για τον "επικίνδυνο" να είναι φθηνά, αναλογικά με τον κίνδυνο που ασφαλίζει, ενώ για τον "ασφαλή" να είναι ακριβά. Αυτή την στρέβλωση προσπαθούν και ορθώς να αντιμετωπίσουν, αλλά παραμένει ζήτημα το πως. Το system point, απ ο,τι διαβάζω ΔΕΝ λειτορυγεί στην σύγχρονη Ελλάδα... Έχει παραδοθεί στα γραφειοκρατικά γρανάζια, την αδιαφορία και τον κακό σχεδιασμό.. Οϋτε περίεργο, όωμς αυτό μου φαίνεται για την σύγχρονη Ελλάδα, ούτε αποτελεί μοναδικότητα ενός από τα χειρότερα συστήματα ελέγχου, εποπτείας και αντιμετώπισης της αυτοκίνησης εν γένει...

Ζήσης

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ασφάλιστρα, γενικώς, και όχι μόνο των αυτοκινήτων, είναι ευθέως ανάλογα με τον καλυπτόμενο κίνδυνο. Στα αυτοκίνητα, ειδικά, συμβαίνει το ... παράδοξο, ο κίνδυνος να μην ποσοστώνεται και να μην υπολογίζεται αναλογικά. Έτσι, τα ίδια πληρώνει ο επικίνδυνος και ρέπων προς τα ατυχήματα οδηγός, με έναν ο οποίος δεν έχει πατήσει ποτέ του διπλή λωρίδα! Αποτέλεσμα: Τα ασφάλιστρα για τον "επικίνδυνο" να είναι φθηνά, αναλογικά με τον κίνδυνο που ασφαλίζει, ενώ για τον "ασφαλή" να είναι ακριβά. Αυτή την στρέβλωση προσπαθούν και ορθώς να αντιμετωπίσουν, αλλά παραμένει ζήτημα το πως. Το system point, απ ο,τι διαβάζω ΔΕΝ λειτορυγεί στην σύγχρονη Ελλάδα... Έχει παραδοθεί στα γραφειοκρατικά γρανάζια, την αδιαφορία και τον κακό σχεδιασμό.. Οϋτε περίεργο, όωμς αυτό μου φαίνεται για την σύγχρονη Ελλάδα, ούτε αποτελεί μοναδικότητα ενός από τα χειρότερα συστήματα ελέγχου, εποπτείας και αντιμετώπισης της αυτοκίνησης εν γένει...

Ζήσης

Έτσι ακριβώς. Αν δούλευε το point system και ενημερώνονταν σωστά, θα μπορούσε να συνδυαστεί με τα ασφάλιστρα (με κλιμάκωση των τελευταίων).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ΚΤΕΟ είναι λογικό αλλά να κάνουν και μια αύξηση του διαστήματος που πρέπει να περάσεις....Πλήρωσα για το ibiza και πρόστιμο γιατί ζήτημα είναι να καθυστέρησα 15 μέρες (δεν είχα το παλιό αποδειχτικό για να θυμάμαι ακριβώς και πήγα στο περίπου). Αλλά τι να πεις περνάς ΚΤΕΟ νομότυπα με μεμβράνη και εξάτμιση και ο αστυνομικός ανάλογα τις ορέξεις του σε γράφει (προσωπικά για τπτ από τα 2 δεν με έχουν γράψει). Όσο για την κλήση τι να πεις...Τουλάχιστον οι Αμερικανοί στην αντίστοιχη περίπτωση είναι πιο λογικοί...Να δεις που θα δίνουν και φιλοδώρημα στους Τροχαίους για να μας γράφουν....Αντί να ελέγξουν λίγο το συνάφι τους που τον φάγαμε κανονικά όσοι είμασταν στην Ασπις κάθονται και μας αρμέγουν και άλλο.

– Προώθηση μελέτης για ταχύτερη πρόσβασης στα νοσηλευτικά ιδρύματα με ειδικές λωρίδες κατεύθυνσης (contra flow),

Σωστό

– Αλλαγή πολεοδομικού κανονισμού για ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου (από 2,10 να γίνει 3 μέτρα).

Αλλά όπως και πάνω...σε ποιους δρόμους θα γίνουν;;;;Εδώ έτσι όπως το πάνε καλά καλά αμάξι δεν θα περνμάει σε στενά...

– Πλήρης απαγόρευση συνομιλίας επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων με κινητό τηλέφωνο με οποιονδήποτε τρόπο. Η όποια ομιλία για υπηρεσιακούς σκοπούς γίνεται αφού έχει ακινητοποιηθεί το λεωφορείο σε στάση.

|Διαφωνώ αν ο οδηγός έχει κατάλληλο εξοπλισμό...

– Πρόγραμμα ασφαλούς πρόσβασης στα σχολεία, με την εξασφάλιση διαβάσεων κυρίως πάνω από κεντρικές οδούς (πεζογέφυρες, πεζοδρομήσεις κ.λπ.)

Καλό...

– Υιοθέτηση δράσεων που ενισχύουν την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού οδικής ασφάλειας, όπως κράνη δικυκλιστών και ειδικές θέσεις για τα βρέφη και παιδιά.

Θα σταματήσουν δλδ να χρεώνουν ΦΠΑ στα κράνη, πεδικά καθίσματα, ESP, ABS κοκ;;;;Δεν νομίζω....

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο Yπουργικό Συμβούλιο των βασικών αξόνων του σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας τόνισε ότι πέρα από το ανυπολόγιστο κόστος της ανθρώπινης απώλειας, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε ποσό ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην έκτη χειρότερη θέση στον πίνακα των 27 κρατών της Ε.Ε.

Και για αυτό ο στόλος των ΙΧ είναι και από τους γηραιότερους (μιας και στην ΕΕ μπήκαν και Βούλγαροι κοκ) όπου εκτός από το περιβαλλοντικό κόστος είναι και παλαιής τεχνολογίας ασφάλειας...Να προτείνω κάτι;;;;Να αναγκάσει τους ταξιτζήδες να ανανεώσουν τα οχήματά τους. Δεν γίνεται επαγγελματίας και να έχει αμάξι μεγαλύτερο από μένα σε ηλικία...Θυμάμαι είχα μπει σε peugeot στην κυριολεξία μουσιακό...όπως επίσης και τα λεωφορεία (στην Πάτρα είχε ένα το οποίο μου θύμισε ταινίες της finos, και τα φορτηγά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×