Jump to content
Sign in to follow this  
george pap

Πώς θα φτηνύνουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ.

Recommended Posts

Σαρωτικές αλλαγές, που αναμένεται να φέρουν τα πάνω-κάτω στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτων στη χώρα μας, έρχονται στο πρώτο τρίμηνο του 2011. Οι μεταβολές θα αφορούν στο πλαίσιο φορολόγησης των μεταχειρισμένων, που εισάγονται στη χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και που σήμερα φορολογούνται με εντελώς διαφορετικό καθεστώς. Το νέο περιβάλλον θα οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις στις τιμές αυτών των οχημάτων.

Το θέμα αποτελεί ένα από αυτά, για τα οποία η χώρα μας έχει παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και έχει καταδικαστεί, για ευνοϊκότερη μεταχείριση των εγχώριων μεταχειρισμένων. Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες, πέντε στελέχη του οικονομικού επιτελείου συναντήθηκαν πριν από δέκα ημέρες με αξιωματούχους των αρμόδιων διευθύνσεων φορολογίας και ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες και δεσμεύθηκαν να αποστείλουν τις προτάσεις τους για τις αλλαγές στη νομοθεσία μέχρι το Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Άλλωστε, άλλα χρονικά περιθώρια δεν υπάρχουν, καθώς η χώρα μας απειλείται πλέον με την επιβολή ημερήσιου προστίμου. Τρία είναι τα βασικά θέματα, που έχουν τεθεί από τους Ευρωπαίους και που – μόλις διευθετηθούν με το νομοσχέδιο – θα οδηγήσουν σε πτώση των τιμών στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

ΑΠΟΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ

Η Ελλάδα είχε καταδικαστεί το 2006 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για έλλειψη κανονικών συντελεστών απομείωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού μας είχε παραπέμψει, μετά από καταγγελία του συνδέσμου εμπόρων και εισαγωγέων, υποστηρίζοντας ότι η απομείωση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι σε χαμηλά επίπεδα. Κι αυτό, γιατί τα εισαγόμενα απομειώνονταν κατά 12% τον πρώτο χρόνο, ενώ στην εγχώρια αγορά η απομείωση για το ίδιο διάστημα ήταν 25% έως και 30%. Ο τρόπος απομείωσης άλλαξε και από εκεί που το ελληνικό Δημόσιο υπολόγιζε ανά εξάμηνο την απομείωση, με βάση μόνο την παλαιότητα, άρχισε να τα απομειώνει μήνα – μήνα, βάζοντας και το επιπλέον κριτήριο των διανυθέντων χιλιομέτρων, μέσω συγκεκριμένου μαθηματικού τύπου. Με το νέο τρόπο υπολογισμού, η απομείωση φτάνει πλέον στο 15%-16% στον ένα χρόνο, αλλά και πάλι δεν είναι αρκετή, καθώς υπολείπεται αυτής του εγχώριου μεταχειρισμένου.

Τον περασμένο Μάιο, λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χτύπησε νέο καμπανάκι, ακριβώς για αυτό το λόγο. Ζήτησε, λοιπόν, να βελτιωθεί και άλλο και απείλησε με νέα παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, και με επιβολή χρηματικού προστίμου για τη χώρα μας.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

Οι έμποροι εκτελωνίζουν ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, επί συγκεκριμένης αξίας. Οι τιμές αυτές υπάρχουν σε καταλόγους στο αρμόδιο τελωνείο αξιών στον Πειραιά. Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο:

Όταν ένας έμπορος θέλει να εισάγει ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό και ρωτάει επί ποιας αξίας θα φορολογηθεί αυτό, το τελωνείο δεν του το διευκρινίζει, παρά μόνο αφού το αγοράσει και το φέρει στην Ελλάδα για εισαγωγή ! Οι Βρυξέλλες έχουν ζητήσει την αποκατάσταση της διαφάνειας στις συναλλαγές, μέσω της πλήρους δημοσιοποίησης των αξιών αυτών.

ΔΙΠΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ

Ο τελωνειακός κώδικας 2960/2001 – που περιγράφει τον τρόπο υπολογισμού της αξίας των Ι.Χ. - αναφέρει ότι “...Η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας (τιμή αγοράς).” Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Έστω ότι έμπορος αγοράζει από τη Ιταλία αυτοκίνητο, σε τιμή προ φόρων 17.000 ΕΥΡΩ. Ο εθνικός εισαγωγέας αγοράζει το ίδιο μοντέλο, 15.000 ΕΥΡΩ (καλύτερη τμολόγηση, λόγω μαζικής παραγγελίας). Πώς υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης στο τελωνείο;

Είναι προφανές ότι ο συντελεστής θα επιβληθεί επί των διαφορετικών αυτών τιμών και το τέλος θα είναι υψηλότερο για τον ελεύθερο εισαγωγέα.

Δείτε, όμως, τι θα συμβεί στην περίπτωση που το εισαγόμενο είναι φθηνότερο από την τιμή αγοράς του εθνικού εισαγωγέα. Με βάση την ανωτέρω διάταξη, το τέλος επιβάλλεται στο ύψος της – ακριβότερης – τιμής αγοράς !

Χαρακτηριστική του πώς μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα η αγορά, είναι η περίπτωση των υβριδικών αυτοκινήτων, τα οποία δεν επιβαρύνονται με τέλος ταξινόμησης.

Συγκεκριμένο μοντέλο άρχισε να εισάγεται στην ελληνική αγορά από εμπόρους, σε τιμή έως και 10.000 ΕΥΡΩ φθηνότερα σε σχέση με τον επίσημο εισαγωγέα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η επίσημη αντιπροσωπεία να αναγκαστεί να ρίξει τις τιμές της, ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Πηγή:www.capital.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι καλά τωρα μας έπεισαν πως όλα αυτά θα εφαρμοστούν εδώ.....

Θα βρει τρόπο η Ελλαδάρα και πάλι θα εκμεταλευτει με τον καταλληλότερο τρόπο το "ψώνιο" του Έλληνα για καλό αυτοκίνητο.

Ακόμα κι αν εφαρμοστούν όλα αυτά...θα βγεί ένα νέο σήμα τελών κυκλοφορίας για τους κατόχους prestigius οχημάτων, της τάξης των 1500 ευρώ το χρόνο...και "άντε γειά"...

Το έχουμε δει το έργο πολλές φορές.

Καλό αυτοκίνητο στην Ελλάδα αν δεν βγάζεις καθαρά πάνω απο 50χιλ ευρώ το χρόνο ξέχασέτο...ούτε καινούργιο ούτε μεταχειρισμένο ούτε Τρακαρισμένο!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς φίλοι μου ζούμε σε μια χώρα, σε μία άκρη του πλανήτη Γη, όπου αυτή η χώρα προσπαθεί να επιβιώσει πάντα με γελοία φορολογικά τερτίπια, χωρίς ποτέ να προσπάθησε να ορίσει σωστές και λογικές διαδικασίες, στην χώρα που ζούμε δυστυχώς καθημερινά ανακαλύπτουμε την Αμερική. Τέλος πάντων το αυτοκίνητο πάντα ήταν η καλή αγελάδα που όλες οι κυβερνήσεις την άρμεγαν κανονικά, γιατί ήταν το εύκολο θύμα, αντί να δημιουργήσουν κατάσταση ανάπτυξης και με μόνο αυτό τον τρόπο να επιβιώνουμε ως Ευρωπαϊκό κράτος. Όμως το «πολιτικό κόστος» μας οδηγούσε και μας οδηγεί έως και σήμερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω να αφήσουν οι εισαγωγείς να μειωθουν οι τιμές των μεταχειρισμένων και να χασουν και αυτες τις λιγες πωλησεις που έχουν.Αλλωστε μην ξεχνάμε και το φόρο πολυτελείας..Στην ελλαδα ειμαστε τα ακουμε 10 χρονια αυτα οτι θα φτηνησουν τα εισαγωμενα μεταχειρισμενα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×