Jump to content
Sign in to follow this  
george pap

Βήμα προς βήμα η απόσυρση Ι.Χ.

Recommended Posts

Σε δέκα ημέρες θα τεθεί σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης, έπειτα από την έκδοση χθες –μετά από μεγάλη καθυστέρηση- της απαραίτητης Κοινής Υπουργικής Απόσυρσης. «Καινοτομία» του μέτρου είναι ότι δικαιούχοι απόσυρσης είναι εκτός από τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και όσοι έχουν αποκτήσει από τον ιδιοκτήτη το δικαίωμα απόσυρσης.

Πρακτικά οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλης παλαιότητας μπορούν να τα αποσύρουν και να μεταβιβάσουν την πράξη διαγραφής σε όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά δεν έχουν όχημα.

Η αξία των «χαρτιών» αυτών διαμορφώνεται στην αγορά από 300 έως και 500 ευρώ και ήδη η προσφορά είναι μεγάλη.

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις του μέτρου της απόσυρσης;

Δικαιούχοι της απόσυρσης είναι όχι μόνο οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων (που αποσύρονται) αλλά και όσοι έχουν αποκτήσει από τον ιδιοκτήτη το δικαίωμα προς απόσυρση.

Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για τα αποσυρόμενα αυτοκίνητα είναι:

α) Να έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα μέχρι και 31/12/1998.

β) Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους (δεν είναι απαραίτητο να έχουν δυνατότητα αυτοκίνησης καθώς μπορεί να έχουν πλέον αχρηστευθεί λόγω της ακινητοποίησής τους).

γ) Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 καθώς και τυχόν οφειλόμενα προηγουμένων ετών. Για τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε ακινησία δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας.

Εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που έχουν καταστραφεί από ατύχημα, πυρκαγιά, εμπρησμό ή βανδαλισμό.

Το μέτρο ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου και προβλέπει παραλαβή καινούργιου αυτοκινήτου μέχρι και 2000 κ.ε. με μερική ή ολική απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης. Το προς απόσυρση όχημα παραδίδεται προς καταστροφή στο εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων τέλους κύκλου ζωής.

Ποιες είναι οι κατηγορίες απαλλαγής των τελών ταξινόμησης;

Απαλλάσσονται πλήρως από το τέλος ταξινόμησης αυτοκίνητα:

α) Μέχρι και 900 κ.ε., εργοστασιακής αξίας μέχρι και 6.000 ευρώ.

β) Από 901 μέχρι και 1400 κ.ε., εργοστασιακής αξίας μέχρι και 8.000 ευρώ.

Απαλλάσσονται από το 65% του τέλους ταξινόμησης οχήματα από 1401 μέχρι και 1600 κ.ε., εργοστασιακής αξίας μέχρι και 11.000 ευρώ.

Απαλλάσσονται από το 50% του τέλους ταξινόμησης οχήματα από 1601 μέχρι και 2000 κ.ε., εργοστασιακής αξίας μέχρι και 14.000 ευρώ.

Ποια είναι η διαδικασία της απόσυρσης;

Ο εκτιμώμενος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθεί η απόσυρση είναι 17 ημέρες, ενώ οι δικαιούχοι θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

Παράδοση του αυτοκινήτου από τον ιδιοκτήτη του ή τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ).

- Το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής εκδίδει εντός 8 ημερών πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος, δίνει ένα αντίγραφο του πιστοποιητικού στον ενδιαφερόμενο και ένα αντίγραφο αποστέλλει στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της εκάστοτε Περιφέρειας για να διαγραφεί το όχημα.

- Η υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, στην οποία αποστέλλεται το πιστοποιητικό καταστροφής εκδίδει εντός 5 ημερών από την λήψη του αντιγράφου του πιστοποιητικού καταστροφής, πράξη οριστικής διαγραφής του οχήματος.

- Η πράξη οριστικής διαγραφής παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος ή τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του σε δύο αντίγραφα.

- Το ένα αντίγραφο της πράξης οριστικής διαγραφής κατατίθεται άμεσα στο αρμόδιο τελωνείο και το άλλο κρατείται από τους ενδιαφερόμενους.

Ποια είναι η διαδικασία τελωνισμού καινούργιου αυτοκίνητου;

Το αυτοκίνητο που θα παραληφθεί πρέπει να είναι καινούργιο και ατελώνιστο. Εάν τελωνίζεται απευθείας από τους ιδιώτες:

Ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου επιβατικού οχήματος ή το πρόσωπο προς το οποίο έχει γίνει εκχώρηση του δικαιώματος προς απόσυρση υποβάλλει τελωνειακό παραστατικό για τον τελωνισμό του καινούργιου επιβατικού οχήματος στο οποίο επισυνάπτει:

- Βεβαίωση της ΔΟΥ για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του αποσυρόμενου οχήματος και

- Αντίγραφο της πράξης οριστικής διαγραφής του αποσυρόμενου επιβατικού οχήματος.

Εάν τελωνίζεται από την εμπορική επιχείρηση για λογαριασμό των ιδιωτών:

Εκτός από τα ανωτέρω δικαιολογητικά (βεβαίωση καταβολής τελών κυκλοφορίας και πράξη οριστικής διαγραφής) απαιτούνται και:

- Αίτηση της εταιρείας με την οποία θα ζητείται ο τελωνισμός του οχήματος προκειμένου να διατεθεί στον δικαιούχο,

- Υπεύθυνη δήλωση (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από Δημόσια αρχή) του ιδιοκτήτη του αποσυρόμενου οχήματος ή του προσώπου προς το οποίο έχει γίνει εκχώρηση του δικαιώματος προς απόσυρση, με την οποία θα βεβαιώνεται η συμφωνία του με την εμπορική επιχείρηση.

Στις περιπτώσεις αυτές το τελωνειακό παραστατικό θα μένει σε εκκρεμότητα για έξι μήνες έως ότου επιστρέψει το πιστοποιητικό ταξινόμησης του αυτοκινήτου από το οποίο να προκύπτει ότι το αυτοκίνητο ταξινομήθηκε στο όνομα του ιδιοκτήτη του αποσυρόμενου οχήματος ή το πρόσωπο προς το οποίο έχει γίνει εκχώρηση του δικαιώματος προς απόσυρση.

Αν δεν επιστρέψει εντός της προθεσμίας αυτής το πιστοποιητικό ταξινόμησης, τότε η εμπορική επιχείρηση θα καταβάλλει τους οφειλόμενους φόρους, προσαυξήσεις και πρόστιμα.

Πηγή:www.capital.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο ΜΒ που να "ικανοποιεί" τις προυποθέσεις της εργοστασιακής αξίας.... :thumbsdown:/>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική δίνουν μεγαλύτερο όφελος για περισσότερα κυβικά. Τα μικρά αυτοκίνητα δεν καίνει λιγότερη βενζίνη; Δεν ρυπαίνουν λιγότερο; Επομένως, γιατί κάποιος που θα αγοράσει 2λιτρο έχει μεγαλύτερο όφελος από κάποιον που θα αγοράσει 1000αρι; Πόσο δύσκολο είναι να γίνει κάτι δίκαιο μια φορά σε αυτόν τον τόπο; Πόσο;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τον απλούστατο λόγο ότι προτιμήσανε να υπολογίσουν το "bonus" μειώνοντας αναλογικά το ΕΤΤ που ήταν και πιό εύκολο....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο ΜΒ που να "ικανοποιεί" τις προυποθέσεις της εργοστασιακής αξίας.... :umnik2:/>

Γενικότερα στις δύο τελευταίες κατηγορίες -και ειδικότερα στην τελευταία , δύσκολα βρίσκεις κάποιο καλό αυτοκίνητο με τέτοια εργοστασιακή αξία.

Πόσα 1.8 και 2.0 έχουν εργοστασιακή αξία max. 16.000€; (και μην μου πείτε κάνα Hyundai... :sarcastic:/> )

Τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις γλυτώνεις μερικά λεφτά...

Edited by Mercededakias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμενα η αποψη μου ειναι η εξης:ειμαι ενας απλος πολιτης και εχω ενα αμαξακι και θελω να το αλλαξω για 1000ευρω θα τρεξω να αλλαξω το αμαξακι μου και να πληρωνω τραπεζα για 5χρονια??

Για μενα προσωπικα ειναι μπαρουφα ειχα τα 15.000ευρω και κολησα στα 1000ευρω για να παρω αμαξι :sarcastic:/>

Αν το αμαξακι ειναι ερηπιο και δεν πιανει ουτε μια μπανανα τοτε κατι γινεται...

Edited by nikosw204

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική δίνουν μεγαλύτερο όφελος για περισσότερα κυβικά. Τα μικρά αυτοκίνητα δεν καίνει λιγότερη βενζίνη; Δεν ρυπαίνουν λιγότερο; Επομένως, γιατί κάποιος που θα αγοράσει 2λιτρο έχει μεγαλύτερο όφελος από κάποιον που θα αγοράσει 1000αρι; Πόσο δύσκολο είναι να γίνει κάτι δίκαιο μια φορά σε αυτόν τον τόπο; Πόσο;

Αν θέλεις, εξήγησε το λίγο, γιατί δεν το κατάλαβα. Η μάλλον, κατάλαβα ακριβώς το αντίθετο...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×